OSNOVNA STVAR KOD SVIH PROIZVOĐAČA KOJI IMAJU MANJE PARCELE JESTE DA NE PRODAJU SIROVINE VEĆ DA PRERAĐUJU I TAKO NASTUPE NA TRŽIŠTU
Prerada breskve može biti izuzetno profitabilan poduhvat, posebno za vlasnike manjih plantaža sa do 30 stabala. Ova veličina plantaže omogućava da se fokusirate na visokokvalitetne proizvode I rešite se otkupa i ucena trgovaca i otkupljivaća. Kroz pažljiv odabir sortimenta i pravilno vođenje procesa prerade, možete ostvariti lep prihod. Evo pregleda najprofitabilnijih proizvoda i pratećih preporuka za manje plantaže breskvi.
Breskva vodi poreklo iz Kine i još tada se u stara vremena koristila u tradicionalnoj kineskoj medicini kao lekovito voće. Kinezi su je gajili još pre 4000 godina i smatrala se simbolom besmrtnosti i dugog života.
Grčka i Persija su je gajili 300 godina pre Hrista a stari Rimljani su je raširili po Evropi.
Najbolje je ako se koristi sveža ali i kompoti i sokovi pripremljeni od ovog voća sadrže veliki broj vitamina. Ima malu kalorisjku vrednost i sadrži 87% vode i 12% ugljenih hidtara i svega 0,1% masti i belančevina 0,5% Ima puno dijetetskih vlakana pa je ne treba propustiti dok traje sezona.
Osim toga što deluje osvežavajuće na ljudski organizam breskva deluje i lekovito. Ima diuretski efekat, snižava krvni pritisak, smanjuje rizik od šloga, pročišćava organiizam, podstiče i olakšava varenje. Sadrži antioksidanse, vitamin C pa povoljno utiče na funkcionisanje odbrambenih sposbnosti organizma, rad štitaste žlezde i štiti srce.
Po nekim ispitivanjima utvrđeno je da redukuje količinu štetnih jedinjenja koja izazivaju reumatska oboljenja.

- Sok od breskve:
- Sok od breskve je zdrav napitak koji može biti konkurentan na tržištu ukoliko je domaći bez dodatka soka od jabuke, šećera, konzervansa i sl.
- Preporuka tehnologa je da isključivo koristite zrele breskve vrhunskog kvaliteta kako bi se postigao bogat i prirodan ukus.
- Dodavanje novih ukusa, poput mente – nane ili đumbira, može povećati atraktivnost proizvoda.
- Ambalaža prodaje, pa povedite računa da recimo dizajnirate atraktivne etikete koje mogu da privuku potrošače.
- Džem od breskve:
- Džem od breskve je klasičan proizvod koji ima svoje mesto na tržištu slatkiša.
- Proizvodnja organskog ili bez dodatih šećera i konzervansa, može privući različite ciljne grupe.
- Personalizacija pakovanja, kao što su luksuzne tegle ili paketi za poklone, može dodatno povećati vrednost proizvoda.
- Slatko od breskve:
- Slatko od breskve je bio tradicionalni proizvod koji je nekada bio omiljen među potrošačima različitih uzrasta. Vreme je da se ponovo vrati u igru posebno ako je domaći I proizveden ručno u manjim količinama.
- Pakovanja u male tegle ili neke atraktivne praktične posude može privući kupce koji traže takve poslastice.
- Rakija od breskve:
- Rakija od breskve može biti visokoprofitabilan proizvod, posebno ako imate pristup lokalnim tržištima ili festivalima.
- Kvalitetna kontrola i pažljiv proces destilacije su ključni za proizvodnju vrhunske rakije.
- Etiketiranje sa lokalnim pečatom ili pratećom pričom može privući ljubitelje domaćih proizvoda.

Važno je napomenuti da uspeh vašeg poslovanja ne zavisi samo od vrste proizvoda, već i od kvaliteta sirovina, procesima prerade, marketingu i distribuciji. Pratite tržišne trendove, istražujte potrebe potrošača i razvijajte kvalitetne proizvode kako biste stvorili lojalnu bazu kupaca. Takođe, razmotrite mogućnost uključivanja lokalnih prodajnih kanala, poput pijaca ili prodaje direktno sa plantaže, ali i putem društvenih mreža i onlajn grupa jer danas posebno mlađi prosto ne žele da odlaze u trgovine i sve kupuju na klik . Zbog toga je potrebno da im ponudite svetlucav, blistav, sjajan proizvod koji će da ih privuče da kliknu na njega i stave ga u onlajn korpu a posle je sve lakše.